Szkolenia

Jak boty mogą wspomagać lokalny biznes?

Automatyzacja procesów biznesowych, czyli delegowanie niektórych zadań inteligentnym systemom komputerowym to już nie science fiction. Rozwój lokalnego biznesu mogą wspomóc nowoczesne rozwiązania, takie jak np. boty. Jak je wdrożyć i dlaczego warto?

Boty – co to takiego?

Prowadzisz biznes lokalny, ale wciąż szukasz sposobu na to, by zwiększyć liczbę klientów zainteresowanych usługami lub produktami? Ogromne korzyści może Ci przynieść wdrożenie nowoczesnych rozwiązań marketingowych, takich jak boty. Co to takiego?

Wyróżniamy dwa rodzaje botów, czyli oprogramowania komputerowego służącego do komunikacji z klientem. Są to chatboty – roboty prowadzące konwersację w formie chatu oraz voiceboty – oprogramowanie, które do rozmów z klientami używa interfejsu głosowego. Ich główne zadania to odpowiadanie na zadawane pytania, pomaganie w wypełnianiu formularzy, przekierowywanie do odpowiedniej osoby (konsultanta) oraz prowadzenie przez proces zakupowy (włącznie ze sprzedażą dodatkowych artykułów).

Jakie obszary można zautomatyzować w firmie?

Boty mają na celu zautomatyzować powtarzalne procesy w firmie. Dotyczy to zarówno biznesów lokalnych, jak i globalnych. Z ich pomocą można usprawnić komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w firmie, a także odciążyć takie działy jak np. Helpdesk czy BOK.

Roboty mogą pracować na infolinii i odbierać telefony od klientów. Można je także spotkać na czacie i komunikować się z nimi poprzez wpisywanie konkretnych poleceń z poziomu komputera lub urządzeń mobilnych. Ostatnio coraz częściej tego typu rozwiązania można spotkać także w obszarach HR – chatboty są wykorzystywane np. do przeprowadzania wstępnej rekrutacji do firmy.

Dlaczego warto wdrożyć w firmie boty?

Dlaczego warto wdrożyć boty w biznesie lokalnym? Rozwiązanie to wiąże się przede wszystkim z dużą oszczędnością czasu oraz środków. Programy komputerowe pracują przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie muszą odpoczywać, są zawsze doskonale wydajne i nie potrzebują L4.

Dzięki nim możesz:

  • pozyskać nowych klientów – boty da się łatwo zintegrować z popularnymi serwisami społecznościowymi, takimi jak np. Facebook czy Instagram i w ten sposób dotrzeć z ofertą do zupełnie nowych odbiorców;
  • usprawnić procesy sprzedażowe – w dzisiejszych czasach, zamiast czekać godzinami w kolejkach, by zrobić zakupy, wystarczy szybki kontakt z botem, oprogramowanie pomoże sfinalizować zakup i doradzi najlepsze rozwiązania;
  • usprawnić komunikację wewnętrzną w firmie – boty są coraz częściej wykorzystywane jako źródło informacji – pracownik może się dopytać chatbota o sposób wypełnienia umowy lub nawet wypełnić z jego pomocą wniosek o urlop;
  • utrzymać zainteresowanie obecnych klientów – boty opiekują się klientem przez 24 godziny na dobę, odpowiadają na jego pytania błyskawicznie i pomagają w różnych sprawach – sprawna obsługa klienta przedkłada się na jego zadowolenie oraz lojalność wobec marki;
  • zwiększyć sprzedaż w obrębie wybranego rejonu – bota da się zaprogramować tak, by wskazywał on użytkownikowi punkt sprzedaży znajdujący się w najbliższej okolicy.

Brzmi pięknie? A to tylko niektóre z dostępnych możliwości!